Zgodnie z zalecanymi warunkami realizacji aktualnej podstawy programowej wychowania przedszkolnego przebieg wychowania i kształcenia dzieci zawiera następujące proporcje zagospodarowania czasu przebywania w przedszkolu : 1/5 czasu przeznaczamy na zabawę , 1/5 na pobyt dzieci na świeżym powietrzu ( spacery , plac zabaw , ogród przedszkolny ), 1/5 zajęcia dydaktyczne , 2/5 do dowolnego zagospodarowania przez nauczyciela , w tej puli czasu mieszczą się również czynności opiekuńcze , samoobsługowe i organizacyjne . Dla dziecka czas spędzony w naszym przedszkolu to inspirujące i ciekawe zajęcia i radosne zabawy w gronie rówieśników.
Ramowy Rozkład dnia
Zajęcia
7:00 – 8:15
- Schodzenie się dzieci
- Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci : zabawy konstrukcyjne , plastyczno-manipulacyjne , tematyczne ; ćwiczenia ogólnorozwojowe . Pr, aca indywidualna z dziećmi przejawiającymi deficyty i dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych .Dzieci podejmują własne wybory czego i jak się uczyć .
8:20- 9:00
- Przygotowanie do śniadania – czynności higieniczno- sanitarne i samoobsługowe .
9:00-10:00
- Realizacja zadań edukacyjnych według zatwierdzonych programów . Edukacja językowa , matematyczna , przyrodnicza , aktywność ruchowa , plastyczno- techniczna,
manualna ,muzyczna , zabawy integrujące grupę , zajęcia wspierające rozwój emocjonalno-społeczny , twórczy i manipulacyjny dziecka .
10:00- 10:30
- Przygotowanie do wyjścia na świeże powietrze – czynności sanitarno-higieniczne , ubieranie się .
- Wyjście na plac zabaw, do ogrodu przedszkolnego , na spacer w zależności od pogody .
- Prowadzenie obserwacji przyrodniczych , zabawy badawcze w naturalnym środowisku .
11:30-12:00
- Przygotowanie do obiadu – czynności higieniczno-sanitarne. Obiad – utrwalanie techniki samodzielnego jedzenia .
12:00-12:30
- Słuchanie muzyki relaksacyjnej
- Zabawy paluszkowe i słowne
- Słuchanie nagrań słuchowych i słuchowisk
- Słuchanie bajek i opowiadań dziecięcych w interpretacji nauczyciela
- Praca z dziećmi o indywidualnych potrzebach edukacyjnych
- Utrwalanie wcześniej poznanych treści dydaktycznych
- Zabawy indywidualne w kącikach tematycznych
13:30-13:45
- Przygotowanie do podwieczorku
- Podwieczorek
13:45-14:45
- Przygotowanie do odpoczynku . Kształtowanie nawyków higienicznych
- Odpoczynek poobiedni
14:45-16:00
- Zabawy dowolne pod kierunkiem Nauczyciela
- Podejmowanie aktywności własnej –organizowanie zabaw indywidualnych i w małych grupach
- Zabawy stolikowe i konstrukcyjne
- Czynności porządkowe
- Rozchodzenie się dzieci.
Dziecko w trakcie pobytu w Przedszkolu poznaje zasady współpracy z rówieśnikami , uczy się aktywnymi metodami zdobywania wiedzy umiejętności pozwalających na pokonywanie trudności , rozwiązywanie problemów , podejmowanie grupowych decyzji z zachowaniem obowiązujących norm .