Katalog metod stosowanych w Przedszkolu
Planując pracę wychowawczo- dydaktyczną z dzieckiem stosujemy
-metoda samodzielnych doświadczeń , polegająca na pobudzaniu własnej inicjatywy dziecka nawiązującego kontakty z otoczeniem,
-metoda kierowania własną działalnością dzieci , polega na popieraniu przez nauczycielkę ich inicjatywy , wspomaganiu ich wysiłków w przezwyciężeniu trudności,
- metoda zadań stawianych dziecku , które ono wykonuje samodzielnie , często z zaangażowaniem własnej pomysłowości,
- metoda ćwiczeń utrwalających , polega na zachęcaniu dziecka do powtarzania poznanych czynności . Jej celem jest utrwalanie poznanych nawyków i umiejętności praktycznych.
- obserwacja i pokaz,
- osobisty przykład nauczyciela,
- udostępnianie sztuki / dzieła plastyczne , przedstawienia teatralne , ilustrowane artystycznie , utwory literackie , koncerty muzyczne.
- rozmowy , opowiadania, gawędy, zagadki. Nauka wierszyków i piosenek,
- objaśnienia i instrukcje,
- sposoby społecznego porozumiewania się np. pochwała , upomnienia , tłumaczenia,
- metody żywego słowa.
- Kinezjologia Edukacyjna Dennisonów,
- Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz,
- Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Scherborne,
- Metoda Marii Montessorii,
- Metoda Batti Strauss,
- Edukacja Przez Ruch Doroty Dziamskiej,
- Dziecięca matematyka wg E . Gruszczyk Kolczyńskiej,
- masażyki – wierszyki.